Odnośniki
Przejdź do: www.gops.nadarzyn.pl
Treść strony
Załatwianie spraw
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W NADARZYNIE
kontakt mailowy: gops@nadarzyn.pl
Sekcja Pomocy Środowiskowej tel. (22) 739-73-20
Sekcja Świadczeń tel. (22) 739-97-07
Sekcja Wsparcia Rodziny tel. (22) 793-73-11
Główny Księgowy tel. (22) 739-73-20 w.188
Kadry tel.(22) 739-73-20 w.189
Kancelaria tel.(22) 739-73-20 w.181
Dyrektor GOPS w Nadarzynie tel.(22) 739-73-20 w.180
Dyrektor ośrodka p. Krystyna Masłowska przyjmuje interesantów codziennie w godzinach pracy ośrodka, pokój 127 (parter).Godziny przyjęć w ramach skarg i wniosków wtorki 12. 00– 16.00 po wcześniejszym uzgodnieniu. Zapisy w sprawie skarg i wniosków prowadzi p. Ewa Kowalska i p. Agnieszka Dudzińska tel.22 739-73-20 w.180.
Zastępca Dyrektora GOPS w Nadarzynie p. Agata Sierputowska tel.(22) 739-73-11
ZESPÓŁ INTERDYSCYPLINARNY GMINY NADARZYN
Przeciwdziałanie przemocy domowej, Procedura „Niebieskie Karty” i wszystkie związane z tematem zagadnienia regulują:
- Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy domowej
- Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie procedury „Niebieskie Karty” oraz wzorów formularzy „Niebieska Karta”
- Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Osób Doznających Przemocy Domowej na lata 2023-2027
Przewodnicząca Zespołu Interdyscyplinarnego p. Magdalena Kwiatkowska Tel.: (22) 729-81-85 w.187
Zastępca przew. Zespołu Interdyscyplinarnego p. Marlena Legięcka Tel.: (22) 729-81-85 w.183
kontakt mailowy: m.kwiatkowska@nadarzyn.pl
DODATKI MIESZKANIOWE
Dodatki mieszkaniowe – przyznawane są na podstawie wniosku osoby zainteresowanej od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu złożenia wniosku. Druki wniosków można pobrać w ośrodku. Rozpatrzenie wniosku następuje w kolejności wpłynięcia w terminie 30 dni. Zagadnienia związane z załatwianiem spraw regulują :
- ustawa o dodatkach mieszkaniowych
- rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie dodatków mieszkaniowych
- kodeks postępowania administracyjnego
Sprawy z zakresu dodatków mieszkaniowych prowadzi p. Ewa Kowalska i p. Agnieszka Dudzińska codziennie w godzinach pracy ośrodka pokój 128, tel.22 739-73-20 w.180
Dodatki mieszkaniowe przyznawane są decyzją administracyjną wydaną przez Dyrektora GOPS na podstawie Upoważnienia Wójta Gminy Nadarzyn Nr 0052/20/2020 z dnia 02 stycznia 2020 roku do wydawania decyzji w sprawach dodatku mieszkaniowego.
KARTA DUŻEJ RODZINY
Karta wydawana na podstawie wniosku osoby zainteresowanej. Druki wniosków można pobrać w ośrodku lub ze strony internetowej. Rozpatrzenie wniosku następuje w kolejności wpłynięcia. Zagadnienia związane z załatwianiem spraw z zakresu świadczeń wychowawczych regulują:
- ustawa o Karcie Dużej Rodziny
Sprawy z zakresu Karty Dużej Rodziny prowadzi: p. Agnieszka Dudzińska codziennie w godzinach pracy ośrodka, pok.128 tel.22 739-73-20 w.180.
ASYSTENT RODZINY
Asystent rodziny zajmuje się wspieraniem rodzin przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych. Wspieranie rodziny jest prowadzone za jej zgodą i aktywnym udziałem z uwzględnieni em zasobów własnych oraz źródeł wsparcia zewnętrznego, pracę asystenta regulują:
- Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
Asystent rodzinny – p. Agnieszka Knapińska Tel.: 451-543-875, e-mail: a.knapinska@nadarzyn.pl
Dyżur w siedzibie GOPS: każdy wtorek od godz. 12.00 do 16.00.
POMOC SPOŁECZNA
Świadczenia z pomocy społecznej przyznawane są decyzją administracyjną wydaną przez Dyrektor GOPS w Nadarzynie na podstawie Upoważnienia Wójta Gminy Nadarzyn Nr 0052/21/2020 z dnia 2 stycznia 2020 do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej należących do właściwości gminy.
Pomoc społeczna – świadczenia z pomocy społecznej są przyznawane na wniosek (pisemny lub ustny) osoby zainteresowanej jej przedstawiciela ustawowego bądź innej osoby , za zgodą osoby zainteresowanej lub jej przedstawiciela ustawowego. Pomoc może być także udzielona z urzędu. Pomoc przyznawana jest decyzją administracyjną po przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego w miejscu zamieszkania wnioskodawcy. Wywiad przeprowadza się w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku a w przypadkach szczególnie uzasadnionych w terminie 2 dni. Przyznanie prawa do świadczeń następuje w kolejności zgłaszanych wniosków w terminie 30 dni od daty wpływu wniosku.
Zagadnienia związane z załatwianiem spraw regulują:
- Ustawa o pomocy społecznej
- Kodeks postępowania administracyjnego
SEKCJA POMOCY ŚRODOWISKOWEJ tel. 22 739-73-20
Pracownicy socjalni
Grażyna Wojda - koordynator/ st. specjalista pracy socjalnej w. 184 Rejon: Stara Wieś, Krakowiany, Parole
Magdalena Kwiatkowska - st. spec. pracy socjalnej / przewodnicząca ZI w. 187 Rejon: Nadarzyn, Strzeniówka
Marlena Legięcka - st. specjalista pracy socjalnej/sekretarz ZI w. 183 Rejon: Nadarzyn, Walendów
Barbara Lisek - st. specjalista pracy socjalnej w. 181, 185 Rejon: Młochów, Rozalin, Wola Krakowiańska
Paweł Kaliński - pracownik socjalny w. 284 Rejon: Urzut, Kostowiec, Rusiec.
Usługi opiekuńcze
Jolanta Chądzyńska – opiekunka środowiskowa
Beata Pawul - opiekunka środowiskowa
Grażyna Grobelna - opiekunka środowiskowa
JAK OTRZYMAĆ POMOC?
Aby uzyskać świadczenie z pomocy społecznej wnioskodawca (osoba potrzebująca udzielenia pomocy lub osoba działająca w jej imieniu) powinien zgłosić wniosek o udzielenie pomocy. Wniosek o udzielenie pomocy może być zgłoszony w formie:
- pisemnej, złożonej w ośrodku lub przesłanej pocztą (podanie bez adresu osoby zgłaszającej się o pomoc pozostawia się bez rozpatrzenia z uwagi na brak możliwości przeprowadzenia wywiadu),
- telefonicznej,
- ustnej, w formie protokołu złożonej bezpośrednio do właściwego pracownika socjalnego.
W terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku pracownik socjalny jest zobowiązany do przeprowadzenia wywiadu środowiskowego w miejscu zamieszkania wnioskodawcy. Brak zgody na przeprowadzenie wywiadu jest jednoznaczny z rezygnacją z pomocy.
Celem wywiadu jest rozeznanie sytuacji bytowej, rodzinnej, zdrowotnej i mieszkaniowej. Wnioskodawca jest zobowiązany przedstawić dokumenty, na podstawie których pracownik socjalny będzie mógł ustalić dane personalne, stan rodziny, stan zdrowia oraz sytuację bytową i finansową.
OSOBY UBIEGAJĄCE SIĘ O POMOC SĄ ZOBOWIĄZANE MIĘDZY INNYMI DO PRZEDSTAWIENIA:
- dowodu tożsamości,
- zaświadczenia pracodawcy o wynagrodzeniu z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku,
- dowód zapłaty alimentów świadczonych na rzecz innych osób,
- decyzji w sprawie renty, emerytury, świadczenia przedemerytalnego, itp.,
- orzeczenia komisji ds. inwalidztwa i zatrudnienia, orzeczenia lekarza orzecznika, orzeczenia komisji lekarskich,
- orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności,
- zaświadczenia z urzędu gminy o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w ha przeliczeniowych,
- zaświadczenie ze szkoły, jeżeli dzieci uczą się,
- decyzji z urzędu pracy o uznaniu lub odmowie uznania za osobę bezrobotną,
- oświadczenie o stanie majątkowym,
- dokumentów potwierdzających wydatki (np. rachunki za energię, gaz, itp.).
W każdym indywidualnym przypadku pracownik socjalny może prosić o przedstawienie dodatkowych dokumentów. Udzielając pomocy ośrodek bierze pod uwagę sytuację wszystkich osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe.
ŚWIADCZENIA Z POMOCY SPOŁECZNEJ
POMOC PIENIĘŻNA MOŻE BYĆ WYPŁACANA JAKO:
- zasiłek stały,
- zasiłek okresowy,
- zasiłek celowy, np. na żywość, leki, opał, odzież,
- zasiłek specjalny celowy dla osób o dochodach wyższych niż przyjęte kryterium dochodowe, np. na leki,
- dodatek mieszkaniowy.
POMOC NIEPIENIĘŻNA:
- praca socjalna,
- sprawienie pogrzebu,
- poradnictwo specjalistyczne, np. psychologiczne, rodzinne,
- schronienie, posiłek,
- usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania,
- specjalistyczne usługi opiekuńcze,
- kierowanie do domu pomocy społecznej,
- składki na ubezpieczenie społeczne.
ŚWIADCZENIA RODZINNE
Świadczenia rodzinne przyznawane są decyzją administracyjną wydaną przez Dyrektora GOPS w Nadarzynie na podstawie Upoważnienia Wójta Gminy Nadarzyn Nr 0052/5/2020 z dnia 2 stycznia 2020 do wydawania decyzji administracyjnych do prowadzenia postępowania w sprawie świadczeń rodzinnych a także do wydawania w tych sprawach decyzji.
SEKCJA ŚWIADCZEŃ tel. 22 739-97-07
Fundusz Alimentacyjny / Dobry Start/ świadczenia rodzinne/dodatki
Renata Bajerska - Starszy inspektor ds. świadczeń w.182
Elżbieta Bielawska - Podinspektor ds. świadczeń w.186
Świadczenia rodzinne przyznawane są na podstawie wniosku osoby zainteresowanej od miesiąca, w którym wpłynął komplet dokumentów. Druki wniosków można pobrać w ośrodku lub ze strony internetowej. Rozpatrzenie wniosku następuje w kolejności wpłynięcia w terminie 30 dni. Zagadnienia związane z załatwianiem spraw z zakresu świadczeń rodzinnych regulują:
• ustawa o świadczeniach rodzinnych
• kodeks postępowania administracyjnego
• Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o świadczenia rodzinne
ŚWIADCZENIAMI RODZINNYMI SĄ:
- zasiłek rodzinny oraz dodatki do zasiłku rodzinnego,
- jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka,
- świadczenia opiekuńcze: zasiłek pielęgnacyjny, świadczenie pielęgnacyjne i specjalny zasiłek opiekuńczy,
- świadczenie rodzicielskie.
ZASIŁEK RODZINNY przysługuje, jeżeli przeciętny miesięczny dochód rodziny w przeliczeniu na osobę w rodzinie albo dochód osoby uczącej się nie przekracza kwoty 674 zł netto. W przypadku gdy członkiem rodziny jest dziecko legitymujące się orzeczeniem o niepełnosprawności lub orzeczeniem o umiarkowanym albo o znacznym stopniu niepełnosprawności, zasiłek rodzinny przysługuje, jeżeli przeciętny miesięczny dochód rodziny w przeliczeniu na osobę albo dochód osoby uczącej się nie przekracza kwoty 764 zł netto. Osoba mająca prawo do zasiłku rodzinnego może ubiegać się o następujące dodatki:
- dodatek z tytułu urodzenia dziecka,
- dod. z tyt. opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego,
- dodatek z tytułu samotnego wychowywania dziecka,
- dodatek z tytułu wychowywania dziecka w rodzinie wielodzietnej,
- dodatek z tytułu kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego,
- dod. z tyt. podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania,
- dodatek z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego.
JEDNORAZOWA ZAPOMOGA Z TYTUŁU URODZENIA SIĘ DZIECKA
przysługuje w wysokości 1 000 zł na jedno dziecko. Przysługuje matce lub ojcu dziecka, opiekunowi prawnemu albo opiekunowi faktycznemu dziecka, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę nie przekroczy kwoty 1 922 zł netto.
ZASIŁEK PIELĘGNACYJNY Wysokość zasiłku pielęgnacyjnego wynosi 215,84 zł miesięcznie. Zasiłek pielęgnacyjny przyznaje się w celu częściowego pokrycia wydatków wynikających z konieczności zapewnienia opieki i pomocy innej osoby w związku z niezdolnością do samodzielnej egzystencji.
ŚWIADCZENIE PIELĘGNACYJNE od 1 stycznia 2025 r. wynosi 3287,00 zł miesięcznie. Przyznanie prawa do świadczenia pielęgnacyjnego nie jest uzależnione od spełnienia kryterium dochodowego.
SPECJALNY ZASIŁEK OPIEKUŃCZY przysługuje, jeżeli łączny dochód rodziny osoby sprawującej opiekę oraz rodziny osoby wymagającej opieki w przeliczeniu na osobę nie przekracza kwoty kryterium dochodowego wynoszącego 764 zł netto (na podstawie dochodów z roku poprzedzającego okres zasiłkowy z uwzględnieniem utraty i uzyskania dochodu).
ŚWIADCZENIE RODZICIELSKIE przysługuje w wysokości 1000 zł miesięcznie. Aby objąć wsparciem jak największą grupę osób i zapewnić rodzicom jak największe wsparcie materialne w pierwszym okresie życia dziecka, świadczenie rodzicielskie w wysokości 1 000 zł miesięcznie nie jest uzależnione od kryterium dochodowego (jest to kwota netto, gdyż świadczenie rodzicielskie nie podlega opodatkowaniu, ani innym obciążeniom).
FUNDUSZ ALIMENTACYJNY Ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz ich wypłata następują odpowiednio na wniosek osoby uprawnionej lub jej przedstawiciela ustawowego. Świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługują, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty 1209,00 zł miesięcznie.
Świadczenia alimentacyjne – świadczenia z funduszu alimentacyjnego przyznawane są na podstawie wniosku osoby uprawnionej lub jej przedstawiciela ustawowego. Druki wniosków można pobrać w ośrodku. Zagadnienia związane z załatwianiem spraw regulują :
- ustawa o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
- ustawa o świadczeniach rodzinnych;
- kodeks postępowania administracyjnego.
Fundusz alimentacyjny, postępowanie wobec dłużników alimentacyjnych – p. Renata Bajerska, p. Elżbieta Bielawska codziennie w godzinach pracy ośrodka, pokój 133, tel. 22 739-97-07 email: swiadczenia@nadarzyn.pl
Świadczenia z funduszu alimentacyjnego przyznawane są decyzją administracyjną wydaną przez Dyrektora GOPS w Nadarzynie na podstawie Upoważnienia Wójta Gminy Nadarzyn Nr 0052/8/2020 z dnia 02.01.2020 r. do prowadzenie postępowania w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego, a także do wydawania w tych sprawach decyzji administracyjnych.
SEKCJA WSPIERANIA RODZINY tel. 22 739-73-11
Zapisy do Placówki Wsparcia Dziennego „Ognisko Tęcza” na podstawie Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. Ustawa określa:
- zasady i formy wspierania rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych;
- zasady i formy sprawowania pieczy zastępczej oraz pomocy w usamodzielnianiu jej pełnoletnich wychowanków;
- zadania administracji publicznej w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
- zasady finansowania wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
- zadania w zakresie postępowania adopcyjnego.
Placówka wsparcia dziennego „Ognisko Tęcza” ul. Kościelna 3, 05-830 Nadarzyn tel. 22 739-73-11
Klub Seniora „Oficyna” ul. ks. B. Markiewicza 4, 05-831 Młochów tel. 22 739-73-11
Agata Sierputowska – zastępca dyrektora GOPS/przewodnicząca GKRPA/członek ZI
Katarzyna Cupriak - wychowawca
Izabela Bogusiewicz - główny specjalista
Agnieszka Pawluczuk – pracownik gospodarczy
Tomasz Siwa – straszy konserwator
UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI
Udostępnianie informacji odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności w oparciu o:
- z dnia 6 września 2001r. – o dostępie do informacji publicznej
- z dnia 16 sierpnia 2021 roku - Kodeks postępowania administracyjnego
Metryka
- opublikował: Piotr Markowskidata publikacji: 2025-01-13 12:47
- zmodyfikował: Administrator Systemuostatnia modyfikacja: 2025-01-22 15:30